400 milliárd forint útfenntartásra

2016. május 13.

Öt év alatt 400 milliárd forintot fordíthat útfenntartásra és üzemeltetésre a Magyar Közút Nonprofit Zrt. – közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkára Debrecenben sajtótájékoztatón. Tasó László a 4-es számú főút debreceni bevezető szakaszán elkezdett felújítási munkák helyszínén tartott tájékozatón elmondta: a 7800 milliárdos vagyont kezelő közútfenntartó a jövő évi költségvetésben 13 milliárd forinttal többet kap útkarbantartásra, és az eddigi évi 60 milliárdos forrást öt év alatt évi 98 milliárdra növelik.

400 milliárd forint útfenntartásraA kormány világossá tette, hogy kiemelt fontosságú az utak építése, karbantartása, ennek megfelelően 69,3 milliárd forintos keretből megkezdődött 414 kilométer főút és 119 kilométer mellékút komplex felújítási programja – jelezte Tasó László.

Jövőre további 100 milliárd forintos fejlesztési csomagot állítanak össze, de elképzelhető, hogy ebből akár már az idén is elkezdődhetnek útfelújítások – tette hozzá az államtitkár megjegyezve, hogy a Terület és Településfejlesztési Operatív Program (TOP) forrásaiból 390 kilométer út újul meg Magyarországon.

Papp László (Fidesz-KDNP), Debrecen polgármestere felidézte, hogy az Új Főnix Terv keretében 200 milliárd forint fejlesztési forrása van a városnak, amelyben az egyik legfontosabb fejlesztési csomag a közlekedési.

A polgármester szerint a következő években a legnagyobb kihívást a fejlesztési munkák összehangolása jelenti. Már megkezdődtek a 4-es főút Nyíregyháza felőli bevezető szakaszának a felújítási munkálatai, javában tart a több mint 50 utcát érintő, 2,1 milliárdos úthálózat fejlesztési és felújítási program, s hamarosan megkezdődnek az új főpályaudvar megépítésével összefüggő kivitelezési munkák.

Pajna Zoltán (Fidesz-KDNP), a hajdú-bihari közgyűlés elnöke kiemelte az M35-ös autópálya Debrecentől Berettyóújfaluig tartó szakaszának 67,5 milliárdos beruházását, és az M4-es Berettyóújfalu-Nagykereki szakaszának megépítését, ami csaknem 70 milliárdba kerül.

Az Apafa-Debrecen-Püspökladány vasútvonal korszerűsítése 127 milliárd, a Debrecen-Mátészalka vonal felújítása 30 milliárd, a Püspökladány-Biharkeresztes vasútvonal villamosítása 23,8 milliárd forintba kerül – ismertette Pajna Zoltán.

Forrás: MTI

Összes videó megtekintése
Friss hírek:
Nincs aktuális hír!