A megyei matrica bevezetése az autósok döntő többsége számára olcsóbb megoldást jelent
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium összefoglaló tájékoztatást adott az útdíjrendszer januárban életbe lépő kedvező változásairól a szakmai érdekképviseletek számára, meghallgatta az autós és fuvarozói szervezetek észrevételeit.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár az egyeztetésről nyilatkozott a kormany.hu-nak.
A megbeszélésre a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete, a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete, az Országos Balesetmegelőzési Bizottság, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége, a Magyar Autós Szakmai Szövetség, az Autós Nagykoalíció, a Magyar Autóklub, a Szakoktatók Országos Érdekképviseleti Egyesülete, a Kulturált Közlekedésért Alapítvány, a Járművezető-Szakoktatók és Képzőszervek Országos Egyesülete, a Nemzeti Összefogás Fuvarozói Fórum, Fuvarozó Vállalkozók Országos Szövetsége és a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete delegáltjai kaptak meghívást. A találkozón hét szervezet képviseltette magát.
A megbeszélésen a tárca részéről elhangzott, hogy a megyei matricák bevezetése az autósok döntő többsége számára a korábbiaknál jelentősen olcsóbb sztrádahasználatot tesz lehetővé. Az évi 5 ezer forintért vásárolható megyei autópálya matrica egy hónapra eső díja alig több mint 400 forint, munkanaponként 20 forint. A Budapest környéki agglomerációban élők számára az új matricatípus különösen előnyös, egy részüket rá is szoktathatja az autópálya-használatra, hiszen az eddiginél lényegesen olcsóbban vehetik igénybe a gyorsforgalmi utakat egész Pest megyében.
A fejlesztési tárca álláspontja szerint, ha az autósok az első indulatból, részben félreértésekre alapozva megszületett véleményeket félretéve elvégzik egyéni kalkulációikat, beláthatják, hogy a megyei matrica a nagyobb hányaduk számára a korábbiaknál sokkal olcsóbb megoldást jelent. A minisztérium hétfőn az önkormányzati vezetőknek mutatja be az útdíjrendszer változásainak előnyeit.