Véglegesítették a 471-es főút Tamásipuszta-Aradványpuszta-Nyíradony közötti szakasz burkolat felújítási program tervezési programját
Nyíradony, 2014. Január 23.
A beruházó NIF Zrt., Magyar Közútkezelő Nonprofit Zrt., a VIA-Futura Kft. tervezőiroda, a MÁV, és Nyíradony Város Önkormányzata tervezési program egyeztetést tartott a Városházán. A város polgármestere Tasó László, megyei útügyi biztosként is felügyelve a beruházást irányította a megbeszélést.
A tervezést végző VIA-Futura Kft. és a NIF Zrt. képviselői vázolták a megrendelés szerinti állapotokat, és az eddig végzett munkát, majd az utat kezelő szervezet ismertette szakmai javaslatait.
A Nyíradony közigazgatási területére érkező felújítási programon szinte méterről-méterre haladva történt a egyeztetés, melyen jelen volt a város építésügyi hatósági irodája, a főépítésze is, ugyanis a változtatásoknak szerepelniük kell a Városrendezési Tervben is. A város polgármestere világossá tette, hogy csak olyan kiviteli terv készülhet el, mely hosszú távra biztosítja az ország legrosszabb és legkorosabb burkolatával rendelkező 471-es út biztonságtechnikai, forgalombiztonsági és komfortosság szempontjából is időálló rekonstrukcióját.
Ennek tükrében a NIF Zrt. régióigazgatójával egyetértésben megállapodnak azokban az új elemekben is, melyek jelenleg még nem képezik a tervezői megrendelés állományt. A Tamásipusztára érkezőket az átkelési szakasz mindkét végén forgalomcsillapító sziget fogadja, áthelyezésre kerül a buszmegálló, és szabványosítják a kerékpárút már korábban (1993-ban) készült szakaszát.
A Tisztavízi vasúti átjáró megközelítése módosított íven történik, vele együtt a kerékpárút is követi az ívet. Aradványpuszta előtt és végén forgalomcsillapító sziget kerül kialakításra, megépül a hiányzó járda az üzemanyagkútig, fizikailag is elválasszák a balesetveszélyes régi átjáró környezetét, leállósáv épül a Kemence-csárda környezetében, gyalogátkelőhely biztosítja az átjárást a buszmegállónál, kiépítésre kerül a Vasútállomás behajtója. A közvilágítás kiépítésre kerül az út mellett és Aradványpusztát feloldják az egyéb lakott terület minősítése alól, a „zöld tábla helyett fehér táblára” kap jogosultságot. A nyíradonyi vasúti átjáróra is új nyomvonalon épül a ráhajtás, követi a kerékpárút az ívet, és forgalomcsillapítók lesznek kiépítve a város mindkét belterületet jelző táblája előtt.
Átalakításra kerül az üzemanyagkút és a Karsol Kft. megközelítésének rendszere, és a Rákóczi sarokra helyeződik át a buszmegálló, öböllel kialakítva. A Wesselényi utcával szemben kialakításra kerül a rendezvénycsarnok parkolójának megközelítési lehetősége, korrekcióra szorul a Batthyány utcára kanyarodás is. A városközpontban jelzőlámpás forgalomirányítás lesz, a Széchényi – Vörösmarty – Árpád utca kereszteződésében körforgalom lesz kiépítve. A Petőfi utca torkolatában megépül a buszmegálló, és a hiányzó járdaszakaszok kiépítésre, a meglévők felújításra kerülnek. Az átkelő szakasz közvilágító oszlopait cserélik, elkészül a csapadékvíz elvezetés a hiányzó részeken.
Tasó László országgyűlési képviselőként és megyei útügyi biztosként vállalta, hogy a beruházás nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségűvé sorolását kezdeményezi a kormánynál.
A 4 órás egyeztetés után a polgármester megköszönte és eredményesnek ítélte a jelenlévők hozzáállását, illetve munkáját.